Mijn foto
Ik ben Annemieke ,65 jaar,getrouwd met Ron en moeder van drie kinderen en oma.Ik ben van jongsaf aan al bezig met creatieve dingen.Handwerken is mijn grote hobby.Breien, haken, naaien,borduren ik doe het allemaal heel graag. Maar ook kaarten maken en fotograferen is aan mij wel besteed.Bij het fotograferen maak ik ook scraps voor in mijn familie album.Ik ben op rommelmarktjes altijd opzoek naar bruikbare spulletjes voor mijn hobbies.Daarom is mijn huis heel vol, het is net een klein museum.

google vertaal

zaterdag 17 maart 2012

mijn poëzie-album

Wie heeft hem nog... de Poëziealbum...
dat leuke boekje met mooie gedichtjes dat rond ging op de lagere school....
de juf, de meester, je vriendjes en vriendinnetjes schreven er een lief gedichtje in.... versierd met mooie plaatjes of uitgeknipte kaarten...de datum had vaak een hoedje op...
Ik heb de mijne opgezocht nadat ik van de week las dat het Boekenweek is met thema poëzie...
Dan zie je het weer helemaal voor je hoe het ging op school , de gezichten van je klasgenootjes... de lieve juf of de strenge meester.... je leest en denkt terug....
Nu is dat er niet meer... nu hebben we Hyves, Facebook....voor onze sociale contacten...
één ding is natuurlijk jammer... het zijn nu vluchtige contacten, niets blijvends, niets op papier, wat je later nog eens terug kan lezen en mijmeren.... leve mijn poëziealbum....

7 opmerkingen:

renske zei

nu zijn het vriendenboekjes die op scholen rondgaan, hier doen ook jongens aan mee terwijl een poezie album meer alleen voor meisjes was.

yvonnecreatief zei

Ik heb ze ook nog, twee zelfs ... Erg leuk om zo af en toe eens iets in te lezen ... En die vriendenboekjes daar doen maar weinig jongens aan mee hoor, ik heb 5 jongens, maar geen één die zo'n vriendenboekje wilde ...

ivoorwit.blogspot.com zei

Helaas ben ik de mijne kwijtgeraakt.
Leuk bezit. Zuinig op zijn.
Goede zondag gewenst.
Hartelijke groet, Thea R.

Klaasje zei

Ik heb er ook nog verschillende liggen, erg leuk om nu terug te lezen. ook dochterlief vindt het superleuk, die kent dat natuurlijk niet. Wel vrienden boekjes, maar dat is echt net wat anders.
Ben erg blij, dat ik ze nog heb.
groetjes, Klazina

Jasmijn zei

Een hele waardevolle herinnering! Ik heb zelfs het album van mijn moeder nog in de kast staan....heerlijk om daar zo af en toe eens in te lezen.

Anoniem zei

ook ik heb er nog een
al jaren oud natuurlijk maar nog goed te lezen .
wat een herinneringen als je er in kijkt. ook best wel veel die niet meer op deze aarde zijn.
juffr.v.d.lagere school. en de ulo
en weinig mensen die je nog kent. groetjes maartje.

Johanna zei

De mijne leeft ook nog, zo leuk om af en toe in te kijken. Al is de mijne niet zo'n sterke, heb het altijd bewaard. Ooit had Makkie Poezie op zondag daar heeft een versje uit mijn album gestaan. Is al weer een tijdje geleden.